fredag 19 januari 2018

Portföljrapport V3


2018-02-21: Uppdaterad

Då var det åter helg, och dags för lite välförtjänt vila. Jag har idag tagit del av årets första årsrapport för mina innehav och det är Öresund, jag kommer att få 3 aktier i MQ och Bilia istället för kontantutdelning, jag köpte 5 stycken Öresund idag för att få just 3 aktier. Detta blir ungefär en utdelning på 10 SEK per aktie om jag säljer dessa, vilket jag kommer göra och köpa fler aktier i något investmentbolag.

Den här veckan har jag slagit index med råge, alltid kul att göra detta även om en vecka hit eller dit inte spelar någon större roll långsiktigt, det är den långsiktiga trenden som avgör.

Kommer under första veckan av februari att visa årets första månadsrapport, även utdelningsrapport.
Har nu lärt hur jag kan göra vettiga veckorapporter, denna fick jag uppdatera i efterhand.
Kommer göra mer korrekta rapporter framöver.

Hur har er vecka på börsen gått?




2 kommentarer:

  1. Jag ligger 6.65% upp på min investment portfölj hitills iår, den portfölj som utgör ca 80% av mitt sparande på börsen. Jag saknar Traction hos dig, annars har du de nio övriga så som mig. Speciell orsak till det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också har en liknande strategi som mig!

      Det finns ett antal orsaker varför jag inte har investerat i Traction, kanske gör jag det framöver.

      Det är främst att deras utdelningstrend inte är lika stabil, jag tror inte lika mycket på deras innehav som övriga investmentbolag, känns som att det är många turn-around case.

      Dessutom är en stor del av substansen ränteplaceringar.

      Mvh Investmentbolagsinvesteraren.

      Radera