fredag 23 februari 2018

Veckans köp



Har köpt lite aktier nu under löningsveckan, har gjort en del köp under månaden och håller därför igen lite.

Jag har köpt 5 st Lundbergsföretagen och 5 st Latour. Viktningen i min portfölj börjar bli helt okej just nu, Sampo behöver minska ännu mer, men jag känner mig bekväm med att Investor utgör runt 15% av portföljvärdet.

Har just nu 13 stycken bolag i min portfölj, och jag kommer låta dessa snitta runt 5-8% vardera. FRAM AB kommer jag inte köpa mer i just nu, och jag kommer låta Bure och Creades utgöra en mindre del av mina innehav då dessa är lite mer volatila, jag tror på dessa långsiktigt men jag vill gärna fokusera mer på Investor, Latour och Kinnevik.


Vilka köp har ni gjort under veckan?


/Investmentbolagsinvestaren



3 kommentarer:

  1. Ser bra ut, kör du Sampo i en KF? Själv har jag köpt främst Investor och Kinnevik. Avvecklat Traction, som precis som du påpeka, har en ngt udda utdelningsstrategi mm. Omplacerar den posten mot Xact Högutdelande som komplement till de nio invest bolagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Kör i KF, det är främst för att jag kommer flytta utomlands inom några år. Har jag en ISK hade den blivit en AF-konto.

      Låter som en bra investeringsmetod!
      Hoppas XACT skapar en global ETF framöver.

      Mvh/Investmentbolagsinvesteraren.

      Radera
  2. Kan tillägga att min viktning är lagd mot de fem stora, övriga samt ETFn nämnd är viktade hälften så stort i portföljen. Just för att erhålla stabilitet i tillväxt - utdelningar.

    SvaraRadera