onsdag 9 oktober 2019

Läsarfråga: Förslag på ETF:er



Jag har som sagt varit borta, min portfölj får för den tredje gången börja om från 0, men detta är som sagt tredje gången gillt!

Det som hände var att oförutsedda saker hände, och jag fick allokera mitt sparande till buffert, målet har varit att bygga upp denna under sommaren och hösten och jag kommer nu börja igen.

Mitt första mål är att börja bygga upp en stabil bas med ETF:er, jag har nu varit borta från finansvärlden, men vad jag ser verkar det inte ha kommit några nya fonder från XACT.

Det jag vill fråga från er är tips på bra ETF:er som har bra riskspridning och med utdelning för att kunna bygga upp en grund med utdelningar varje kvartal, och sedan börja arbeta mot investmentbolag igen.

Vilka ETF:er sparar ni i?


6 kommentarer:

  1. Äger själv inga ETF:er men jag är sugen på att handla dessa:
    Invesco S&P 500 High Dividend Low Vol UCITS ETF (HDLV)
    HSBC Euro STOXX50 UCITS ETF

    Dessa kan bara handlas hos Nordnet.

    Gå in på Krösus Sorks investeringsblogg för inspiration

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa låter helt klart intressanta.

      Kollade lite på Nordea Investor och där finns det några ETF:er som fokuserar på divident aristocrats, ska nog köpa en ETF för europeiska aristokrater och en för amerikanska.

      Mvh

      Radera
  2. Kul att du är på väg tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar!

      Börjar lite smått för att sedan köra på mer under vintern..

      Mvh

      Radera
  3. XACT Sverige och XACT Högutdelande, avanza bjuder tyvärr inte på så många möjligheter till att handla ETF:er..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, kör idag Högutdelande då det är även bolag från övriga delar av Norden.

      Men vill sprida riskerna lite mer också.

      Mvh

      Radera