lördag 16 december 2017

125 i månatlig utdelning

Har varit mycket på arbetet, och då har bloggen fått lida.

Jag köpte 5 aktier i Sampo under fredagen, det ökade min utdelning till att bli 125 SEK per månad vilket är kul.

Målet för 2018 är att nå en premilinär utdelning på 2500 under 2019, och ett portföljvärde på 100 000, detta bör jag nå hyffsat enkelt då jag har en portfölj som är värd cirka 43000 i dagsläget.

Min portfölj har även gått bättre än index under det senaste kvartalet, och det är alltid trevligt.

Fick även min första utdelning från JnJ på 14 sek(kommer få baserat på 5 aktier nästa gång.

Annars finns det inte mycket att säga, jag ser fram emot utdelningssäsongen 2018, och kommer förhoppningsvis höja utdelningen lite mer innan det blir aktuellt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar