lördag 19 januari 2019

Årets första köp

Snart drar årets utdelningssäong igång, och jag försöker positionera mig genom att öka lite i aktier som har varit bra på höjda utdelningar.

Mitt mål för första kvartalet är att öka utdelningarna snabbare, för att sedan köpa mer långsiktiga aktier under restan av året som Latour etc.

Har hittils denna månad köpt lite Öresund och Sampo. Kommer nog tanka mer Sampo när jag får min lön. Gillar Sampos diversifiering, oc jag tror nog att utdelningen kommer höjas i år.

Vad har ni för planer? eller kommer ni avvakta till rapporterna släpps?

Annars inte mycket att säga, jag följer inte börsen inte lika intensivt längre, jag kommer att nå min ekonomiska frihet, men jag vill leva i nuuet i stället för att vara väldigt sparsam och skynda på denna process med några år.


1 kommentar:

  1. Kloka investeringar. Blir kul när utdelningssäsongen kickar igång. Det blir som extra fart på ränta-på-ränta effekten då

    mvh
    myntaren

    SvaraRadera