lördag 2 februari 2019

Utdelningar Januari 2019



Denna månad har det varit skralt med utdelningar för min del, jag har fortfarande ganska få kvartalsutdelare och det kommer vara så ett tag framöver.

Vad som dock är glädjande är att alla mina innehav förutom Creades har rapporterat höjda utdelningar! (Dvs av dem som redan har rapporterat) Trevligaste beskedet var nog LVHM som har höjt sin utdelning från 5 till 6 EURO!

Detta är månadens utdelningar, även denna gång fick jag tillbaka källskatten direkt!

Bank of Nova Scotia: 46,25 SEK
Realty Income: 18.08 SEK
Caledonia Investments: 5.41 SEK
Pepsi CO: 28.8 SEK

Totalt: 98.54 SEK

Jag hade önskat att Nordea har samma erbjudande som Avanza har där man får notis om mottagna utdelningar, men jag tror detta lär ta sin tid.

Dock är det viktigare att få tillbaka källskatten snabbt för jag har fortfarande inte fått något från Avanza. Då spelar inte användarvänliga funktioner som detta någon större roll i mitt val, kul att ha men att få tillbaka källskatten är viktigare.

Hur var er utdelningsmånad?

Mvh

2 kommentarer:

  1. 0 kronor här! 😬
    Du kommer igång fort med den ombyggda portföljen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren! Det var ett tag sen.

      Kommer inte göra några fler ombyggnationer efter detta utan nu är det bara att fortsätta investara och vänta på att se början på ränta-på-ränta.

      Mvh

      Radera