söndag 17 juni 2018

Veckorapport V.24



Denna vecka har det varit väldigt lugnt, har inte hunnit följa börsen lika mycket förutom att Kinnevik kommer antagligen att dela ut MTG vilket är trevligt, detta bolag kommer jag förmodligen att behålla, men varken köpa mer eller mindre av.

Fick i veckan utdelning från JnJ på 61 SEK. Annars vet jag att denna blogg är främst bara rapporter, jag kommer fokusera mer på andra sorters inlägg framöver under sommaren då det händer väldigt mycket i mitt liv.

Man märker att börsen har närmat sig sommaren då det är lite som händer.

Hur har er vecka varit?

5 kommentarer:

  1. Hej.
    Hur stor är utdelningen på JNJ per aktie efter källskatt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag sparar i en kapitalförsäkring och förväntar mig få tillbaka all källskatt. Därför är det jag redovisar före källskatt, då slipper jag redovisa när jag får källskatten.

      Mvh

      Radera
  2. Hej Investmentboagsinvesteraren,

    Jag har ägt JNJ för första gången sedan 3 veckor sen. Ska tydligen ha fått utdelning förra veckan, hur ser jag denna utdelning från JNJ? Har den i KF och kollar transaktioner men ser inget..

    Tack på förhand

    Vänliga hälsningar

    Assetsa

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag är ganska säker att X-datum för JnJ var i maj så du har nog tyvärr missat det.

    Har du avanza får du ofta en notis i appen.

    Men jag tror du har missat med några datum. Men är du långsiktig har du många kvartalsrapporter att se fram emot :)

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,

      Japp kan nog vara så... Tack för snabbt svar! :)

      Vänliga hälsningar

      Assetsa

      Radera