lördag 2 juni 2018

Veckorapport V22

Bloggen har varit lidande pga värmen, men nu kommer en veckorapport, senare under nästa vecka kommer nog även månads och kvartalsrapport!


Denna månad har varit bättre, min portfölj har minskat i värde, men jag har ändå slagit index i slutet och det är kul.

Det har kommit en utdelning från Kinnevik på 222,75 SEK. Detta gick till att köpa 5 st Industrivärden C.

Fick information från Avanza att det kommer att vara courtagefritt om man köper danska aktier, kommer eventuellt köpa Novo Nordisk men Maersk hade varit fint med om det inte hade varit en så dyr aktie. Pandora hade varit fint med men då det inte ingår i min strategi kommer jag nog avakta med detta.

Belgien och Frankrike har nationaldagar i juli och kommer därför behålla lite av min krigskassa till dess för att investera mer i just LVHM och GBL, även om LVHM har gått upp en del kommer gratis courtage göra en stor skillnad.



Hur har er vecka gått? och planerar ni köpa danska aktier?

2 kommentarer:

  1. Har också tänkt slå till på danska erbjudandet, men då källskatten är 27% är det lite väl i överkant. Oklart hur mycket man får tillbaka i en KF? Är det 15%? Novo Nordisk och Maersk är klart lockande bolag

    MVH
    myntaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Myntaren!

      Sent svar, men har du aktierna i en KF ska du få tillbaka all skatt även om det är mer än 30%


      Mvh Investmentbolgasinvesteraren

      Radera