måndag 29 oktober 2018

Kommer börsen fortsätta att öka under veckan?

Börsen är ren psykologi, börsen har fallit rejält och många ser nu att det går att göra klipp och därmed går börsen upp idag. Man ser ofta detta när börsen faller, några dagar efteråt brukar den öka igen åtminstone kortsiktigt. Är det recession kanske detta inte är fallet men jag noterade detta även i februari.


Jag kommer nog köpa lite extra under veckan, priserna är fortfarande helt okej. Speciellt Sampo är jag sugen på.

Kommer ni köpa under veckan? och tror ni att börsen kommer gå upp mer eller detta kanske är ett tillfälligt avbrott?

8 kommentarer:

  1. Tjena Investment

    Köpte UPM-Kymmene idag för bland annat BNS-utdelningen. Har tänkt öka till 5% skogsrelaterat. Tycker det är bra med en sättning på börsen då man får handla lite billigare som du skriver. Tror inte att det är recession då många företag än verkar gå bra

    Med vänlig hälsning
    myntaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kika lite på UPM-Kymmene med. Har en del exponering via investmentbolagen, men jag gillar dock Finska aktier.

      Jag tror att Finland kommer gå bättre än Sverige framöver då Finland inte har ambition att bli en humanitär stormakt likt Sverige.

      Mvh

      Radera
  2. Själv kunde jag inte hålla mig borta från Axfood...och jag hade gärna tagit in en hel del Autoliv men tyvärr för stor vikt där.

    Nu sitter jag och håller på sista skvätten från Oktober för att se när tillfälle dyker upp...Sampo är helt klart med på listan för mig :)!

    Övriga bolag jag tycker ser intressanta ut är:
    -Industrivärden
    -Oriflame
    -Duni
    -Essity
    -Kindred
    -Ratos (om man inte redan äger dem)
    -Wallenstam

    Tittar man utanför Sverige finns det väldigt mycket att välja på i godisbutiken... svårt att bestämma sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din utförliga kommentar!

      Industrivärden är fin, Oriflame och Essity får jag via Öresund och Industrivärden.

      Har dock funderat lite på Ratos, att ta in en mindre post då det är fin utdelning och jag tror att det kommer gå bättre om några år då man har fått ordning på skutan.

      Mvh

      Radera
  3. Hej Investmentbolagsinvesteraren.

    Har tyvärr dåligt med kassa nu. Men fyller på tids nog när nya löner kommer in :-) Är osäker på hur börsen går framöver men är överlag fortsatt positiv den närmaste tiden. Är mer orolig när allt står på ATH och så är inte fallet just nu i många bolag.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viktigaste är att kontinuerligt fylla på när det finns pengar för det.

      Och det är trevligt med den senaste tidens rekyl, men långsiktigt påverkar det inte mitt sparande :)

      Mvh

      Radera
  4. Hej

    Jag köper just nu byggbolag. Det är bra att köpa på sig när andra är rädda och när dem kommer visa dåligare omsättning. ;)

    Hälsningar Tandläkaren / swedendivin.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tandläkaren.

      Vilka byggbolag har du investerat då i? Intressant blogg, märks att du har lagt ner tid på den.

      Kommer börja följa!

      Mvh

      Radera