fredag 20 oktober 2017

1002 SEK i utdelningar

Nu har jag nått 1002 SEK i utdelningar enligt mina beräkningar om inget av mina innehav sänker utdelningen nästa år, eftersom många lär höja är jag nog säkert på 1002 SEK i utdelningar.

Detta har varit ett mål jag haft att nå innan årets slut, och nå det redan nu är trevligt. Detta är för att jag har köpt en del Castellum som har drivit upp utdelningen.

Nästa år är målet 100 000 SEK i utdelning och 2500 i beräknade utdelningar 2019.

Att det har gått snabbt för mig är alltid kul. Men jag kommer köra på för jag kan inte ta målen för givet, främst är det utdelningarna jag kollar på, portföljvärdet kan sjunka vid börsdippar, men utdelningen tror jag inte kommer sänkas så mycket under en recession utan att den kanske är kvar på samma nivå.

Det är alltid motiverande att köpa en ny aktie och se hur min totala utdelning ökar, och hur min "lönehöjning" ökar för varje månad.

80 SEK i lönehöjning är inget, men att ha lyckats skapa en passiv inkomst på 1000 SEK på några månader är väldigt motiverande, och att veta att ju mer jag investerar desto snabbare ökar det motiverar mig bara mer.

Jag köpte även 10 aktier i Castellum idag, tanken är 10 aktier per månad för att få upp utdelningen och använda den för att investera mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar