onsdag 11 oktober 2017

Lite lugnare investeringstakt till december

Har investerat en del den senaste månaden, mitt mål var att ha 30 000 i investerade pengar innan årets slut, Detta har jag redan nått med råge. Nästa års mål är 100 000 innan 2019 och det känner jag kommer gå ganska enkelt med ett någorlunda sparande.

Nu kommer jag resa i november och får hålla i plånboken, det är också snart jul, och därmed kommer jag spara på, men inte i samma fart som tidigare.

Jag förväntar mig en mindre utdelning från Svolder och J&J innan årets slut, men detta kommer inte räcka till mer än en aktie i Ratos. Men på sikt kommer utdelningarna hjälpa mig att investera mer och mer.

Men lite köp kommer det allt bli l slutet av månaden, främst Castellum för att öka kassaflödet, men även lite investmentbolag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar