onsdag 25 oktober 2017

Resa eller spara?

Idag kom lönen men det blir inte några köp denna gång.

Jag har nått årets mål, fokus kommer nu vara att resa till USA i november.
Därför kommer jag hålla igen med sparandet, och fortsätta köra på i Januari.

Jag kommer fortfarande göra köp, men ger inte mer utrymme för det just nu.
Dock är det även så att jag sparar långsiktigt för att kunna spara när jag går i pension eller börjar bli ekonomisk fri, ränta-på-ränta kommer på sikt kunna låta mig resa för utdelningen samtidigt som jag återinvesterar en del, detta är nog en 15 år i framtiden, men jag kommer att nå dit.

Men jag vill samtidigt inte köra på 110% och inte prioritera annat, jag försöker hålla en balans som sagt som jag tidigare har visat i min strategi, att man kan bli ekonomiskt oberoende ändå, även om det tar lite längre tid, dock inte en livstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar