tisdag 17 oktober 2017

Investerar i Fram AB

Jag har länge varit intresserad av att investera i den asiatiska marknaden, i bolag som Tencent som har gjort bra investeringar.

Detta har varit svårt pga väldigt högt courtage för detta hos Avanza.

Men nu har företaget Fram AB som vissa beskriver som ett asiatiskt Kinnevik som ett alternativ för detta.

Här kommer lite information om bolaget.

https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/fram-skandinavien-pa-vag-till-first-north-6872481


Bolaget är listat på First North sedan förra veckan, och jag gjorde dag ett köp på 15 aktier, detta för att min portfölj fortfarande är liten och jag vill inte öka volatiliteten för mycket.

Går det bra kan jag investera mer, sen kan vi se hur det blir med utdelningar, men jag gillar att jag kommer sprida mina risker till marknader som Vietnam även om det också är en volatil marknad.

Jag köpte även lite i Öresund så jag har 15 aktier.

Inte mycker mer att säga just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar