onsdag 21 mars 2018

Nu har jag nått 3000 i preliminär utdelning!




Har köpt på mig lite under veckan, ökat i Creades, Svolder, Industrivärden, Latour samt Handelsbanken.

Jag trodde inte jag skulle nå 3000 redan i år, men som många säger går det snabbare än man tror.

Mitt mål är 5000 under nästa år, och det kan jag nog redan nå i början av nästa år.

Jag kommer även få tillbaka en rejäl bit tillbaka på skatten, och det kommer göra att jag kommer kunna spendera en cirka 15 000 i sommar på aktier.

Jag har sagt flera gånger att jag ska lugna mig med köpandet, och det kommer jag få göra framöver förutom att återinvestera.


Har även börjat kolla lite på att investera i Orkla efter att ha läst placeras artikel från idag, jag har tidigare funderat på att investera i Orkla, men nu när jag ser deras strategi tror jag det kan vara ett bra sätt att diversifiera min portfölj.


Inlägget innehåller affiliatelänkar

2 kommentarer:

  1. Woho, grattis! :)

    Orkla är nog ett bra inköp. Har sneglat på dem ett tag som ett bra tillägg även här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Ja Orkla är ett fint innehav med deras nuvarande strategi, sen lär varken AI eller något annat kunna ersätta matvaror. Kanske ingen kursraket, men ett bra komplement i en portfölj.


      Mvh Investmentbolagsinvesteraren

      Radera