lördag 24 mars 2018

Nu tjänar jag mer än 1 dollar om dagen!+veckorapport




Som ni har sett tidigare gör jag ibland inlägg där jag säger att jag nu tjänar t.ex. 150 SEK per månad via mina utdelningar osv. Att det kommer ta tid för mig att nå målet där utdelningarna överstiger min lön är självklart, men för att försöka motivera mig själv kan man hitta på olika delmål för att se hur långt utdelningarna räcker.

För någon vecka sen nådde jag målet där jag får ut cirka 1 USD per dag, det vill säga att oavsett om jag jobbar, sover eller gör ingenting kommer jag få en årlig utdelning som motsvarar en dollar per dag.

Det är absolut inte mycket, men vetskapen är att jag kommer få detta varje dag i ur och skur är befriande, speciellt eftersom detta var i princip 0 kronor för ett år sedan.

Nu kommer jag låta mina 365 dollar återinvesteras för att snabbare nå 2,3,4...100 dollar per dag.

Detta tycker jag är något som är viktigt i början som sparande, försök inte nå 1 miljon direkt, utan se vad denna lilla summa kan göra. Väljer jag inte dollar kan mina utdelningar snart täcka både Internet/mobiltelefoni/tandvårdsförsäkring varje månad, när man ser hur snabbt detta går vill man så klart att utdelningarna ska bli större och täcka mer, och det bästa är att det hela tiden går snabbare och snabbare!

Kort om veckan, varit många köp då börsen har varit sur.  Handelsbanken och Castellum handlas utan utdelning, men börsen stabiliserade i slutet. Dock föll den mer för mig då mina utländska innehav föll under fredagen med cirka 2.5%.

Inte mycket mer än så att säga, jag kommer nog att presentera köpen jag gjort den senaste tiden i ett senare inlägg.


Ha en trevlig helg! / Investmentbolagsinvesteraren.


Inlägget innehåller affiliatelänkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar