måndag 19 februari 2018

Vinna på triss eller "skapa sin egna vinst"?



Idag är det slask och elände här i södra Sverige, som norrlänning är detta bara irriterande, och jag hade hellre varit uppe i Norrland eller annorstädes, det jag försöker tänka på i dessa väder är att det härdar mig, får jag dras med slask kommer jag uppskatta våren mer när den väl kommer.


Många vill vinna på trisslotter, att kunna få 25 000 i månaden i 25 år låter som en riktigt fin vinst i mångas öron, dock är detta extremt svårt att nå. Även om man spenderar stora summor pengar på trisslotter är inte denna vinst garanterad. 

Investerar man dock med en strategi, långsiktighet och stabila aktier kan man nå detta med, dock tar det en längre stund. Skillnaden är att istället för att slumpen avgör tar man sin framtid i sina egna händer genom att lägga upp ett sparande, där alla utdelningar återinvesteras till man får ut runt 25 000 i månaden. Detta betyder att har man en kontinuerlig inkomst går det att avstå en del av inkomsten till att investera, och i gengäld på sikt kunna leva av sina investeringar.

Jag köper inte trisslotter, jag spelar inte hasardspel, och jag håller mig långt bort från spekuleringar oavsett om det gäller kryptovalutor eller aktier. Detta betyder att jag kommer få hålla på med mitt investerande i en längre stund, men är jag konsekvent kommer jag inte riskera att förlora alla mina tillgångar som jag kanske hade gjort om jag köpt/sålt bitcoin i fel tidpunkt, eller lägga 5000 i månaden i  10 år på trisslotter. 

Och det som är väldigt uppfriskande med just detta är att ni kan börja med detta idag om ni vill, jag har kommit en bit på resan då jag kan få ut cirka 200 SEK i månaden utan att lyfta ett finger, detta kan jag absolut inte leva på, men det kommer gå snabbare för varje investerad krona. 


2 kommentarer:

  1. Vad jobbar du med?0

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag arbetar som konsult inom IT-branschen.

      /Investmentbolagsinvesteraren

      Radera