torsdag 15 februari 2018

201 SEK i månatliga utdelningar!

Idag slog Latour till med en helt okej rapport, utdelningen höjs med 25 öre per aktie, och jag kan nu få ut runt 200 SEK i månaden om jag sprider ut mina preliminära utdelningar på ett år.

Jag hade som mål att nå 2500 i utdelningar i år, men nu har jag alltså 2400, det går snabbare än tänkt men jag kör helt enkelt på och arbetar mot 5000 som är målet för nästa år. Har jag tur kanske jag når dit redan i år.

Har köpt en del i dippen. ökat i Investor och Industrivärden främst, detta har gjort att viktningen går åt rätt håll, Sampo är inte längre största innehav, utan näst största på cirka 17%, från ha varit 25%. Jag har nog varit väldigt konservativ i mina ekonomiska mål, men det är bättre att börja med lätta mål för att behålla motivationen.

Nästa vecka får jag veta utdelningen från Lundbergs och Bure, Lundbergs lär inte höja mycket, kanske 6,25 SEK om vi har tur. Bure tror jag kommer få 2 SEK i utdelning, eventuellt en bonusutdelning eller att man skippar det detta år.

Annars inte mycket mer att säga, det är kul att se hur mina utdelningar hela tiden växer, dock är det en lång tid kvar till mitt ekonomiska oberoende, men jag är på god väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar