lördag 24 februari 2018

Veckorapport V8



Överväger att börja köra med enbart månads- och kvartalsrapporter, detta ger en mer rättvis bild över hur det går min portfölj, att slå index på en vecka är alltid kul, men det är det långsiktiga som är viktigt för mig. 




Som ni ser har jag inte slagit index denna vecka heller, men om vi kollar på hur det har gått för mig sedan september då jag på allvar började köra på min nuvarande strategi har jag fortfarande slagit börsen. Då har saker som dragit ner mitt resultat varit att Sampo har utgjort en stor del av mitt innehav, mina investeringar i utländska ETF:er samt innehav i JnJ. 

Innehavet i JnJ kommer dock på sikt jämna ut sig, Sampo tror jag på även mer, men här är det främst tillväxt genom utdelning, Sampo lär inte kunna hänga med investmentbolagen gällande värdetillväxt.

Jag tror att under året kommer jag slå index, jag kommer inte slå index varje år, men jag tror att jag kommer göra det under majoriteten av åren genom min nuvarande strategi.


Ha en fortsatt trevlig helg!


2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att det ger en mer rättvisande bildat rapportera över längre perioder. Det blir även lätt ganska intetsägande att jämföra vecka från vecka.

    Bra jobbat med portföljen, trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Casette!

      Absolut, just nu är det främst för att kontinuerligt uppdatera bloggen som jag kör veckouppdateringar.

      Men kommer nog hitta annat att skriva om.

      Kul att se en annan bloggare som nyligen har börjat investera! kommer följa din blogg.

      Mvh/ Investmentbolagsinvesteraren

      Radera