lördag 10 februari 2018

Portföljrapport V6




Vi fick ytterligare nedgångar nu under fredagen, vi får se om det är en korrektion eller ett börsfall framför oss, jag vet inte men jag sitter still i båten. Har jag tur får jag göra lite mer köp nu under fåren som sänker mina GAV.

Om vi ser på min portfölj har den sänkts med börsen, men ändå inte lika mycket som mitt jämförelseindex, min portfölj föll mer i början av veckan, men gjorde en starkare återhämtning och föll inte lika mycket på fredagen. Detta gjorde att det gick bättre för mig.

Köpte följande aktier under nedgången.

Bure 19st
Castellum 3st
Svolder 14st 
Latour 25st
Industrivärden C 10st

Hade kunnat köpa detta för ett lägre pris för jag köpte tidigt i nedgången, men det är ingen nytta att gråta över spilld mjölk, dessa köp kommer antagligen vara bli en vinst i framtiden ändå. Det är också en orsak varför jag kör på att köpa och behålla, börjar jag oroa mig för mycket för inköpspriset kommer jag tänka på detta mer än vad jag borde, få ett lågt GAV är bra men inte första prio. 


Hur gick er vecka?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar