måndag 5 februari 2018

Mina tankar om senaste dagarnas kursfall



Här kommer ett kort inlägg hällande börsfallet som pågår just nu, som enligt mig är en reaktion på mediernas haussande och oron för att räntan kommer att höjas.

Jag är faktiskt glad att vi får ett börsfall, nu är det några procent för mig med investmentbolag, och jag har valt att fylla på i Latour, Bure, Svolder och lite Castellum. Förhoppningsvis kommer vi få ännu mer börsfall så jag kan fylla på mina aktier till en högre börsavkastning.

Detta är fördelen då jag är långsiktig, jag sänker mitt GAV genom börsfall, och då kompenserar det när jag köper och börsen är dyr.

Priserna jag betalar idag kommer förhoppningsvis vara väldigt låga om 10 år.

Det viktigaste är inte att få panik utan kör på med er strategi, dem dåliga besluten på börsen görs oftast i orostider, försök därför ha en buffert och andra besparingar för att kunna hantera en lågkonjunktur om ni är oroade för att tappa ert arbete eller liknande, att låta pengarna arbeta i både upp- och nedgång är det bästa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar