lördag 17 februari 2018

Veckorapport V7


Under veckan har börsen återhämtat sig en del, men vi får helt enkelt se vad som händer.

Jag slog inte index denna vecka, det är främst mitt innehav i JnJ och mina utländska ETF:er som står för detta. Har vi tur slår jag dock index i februari som helhet.

Har köpt mer i Creades även om det var lite dyrt, utdelningen är hygglig och jag gillar innehaven, och jag vill även fortsätta med att vikta min portfölj för att bli mer balanserad, annars slutar det med att jag har en stor övervikt mot Investor, som just nu har en fin direktavkastning och substansrabatt.

Jag har nu nått årets utdelningsmål på 2500 i preliminär utdelning, och då har jag inte ens räknat in eventuella höjningar i Bure och Lundbergsföretagen, jag kommer inte höja årets mål utan snarare arbeta mot 2019 där målet är 5000. Jag hade nog för låga mål men jag lär mig med tiden.



Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!


/Investmentbolagsinvesteraren

2 kommentarer:

  1. Hej Ivestmentbolagsinvesteraren!

    Jag tycker att det är väldigt svårt att räkna med preliminära utdelningar. Har försökt men failar alltid. Tror den största faktorn är att jag fortsätter köpa aktier i början av året som jag inte räknar in, vilket får till följd att antalet aktier i vissa bolag är bra mycket fler än vad jag räknat med.

    Mycket inspirerande blogg!
    Keep up them good works

    SvaraRadera
  2. Hej KTM!

    Tack för kommentaren, jag får klura på en bättre benämning än nuvarande.

    Det jag syftar på är att jag i dagsläget får ut 2510 i utdelning på ett år om jag inte köper fler aktier + ingen av utdelningarna höjs. Detta är främst för att kunna följa hur mycket utdelningarna höjs av varje köp som jag gör.

    Mvh/Investmentbolagsinvesteraren

    SvaraRadera