onsdag 25 april 2018

Köpte lite Handelsbanken



Idag föll Handelsbanken ganska rejält, aktien har gått ner en del från runt 120 tidigare i år till att nu ligga runt 95, jag slog till vid 93,50 och köpte 16 aktier.

Imorgon kommer jag investera mer genom att antagligen köpa industrivärden som har gått ner i pris med pga av detta.

Jag äger handelsbanken för sin konservativa hållning gentemot risker och fina utdelningshistorik, jag tror inte handelsbanken är en kursraket, utan det är mer som en bas för att få in utdelningar som jag kan investera i andra investmentbolag, att jag är exponerad via industrivärden och lundbergsföretagen är inget större problem för mig då jag även även får flertalet andra innehav i dessa aktier.

Det finns farhågor om deras lönsamhet på sikt då man har många lokala kontor, jag ser detta som både en styrka och en svaghet, digitaliseringen är oundviklig, men vi kan inte ersätta alla kontor med digitalisering, jag har förtroende för att Handelsbanken kommer hitta en bra balans i detta för att möta framtiden.

Jag försöker helt enkelt bygga upp en balans där jag har främst investmentbolag eller konglomerat, men även vissa bolag som har fin utdelningshistorik för att hitta en bra balans mellan utdelningsportfölj och tillväxtportfölj.


Detta samtidigt som jag inte tar för stora risker, utan jag låter investmentbolags placerare finna nya intressanta bolag att investera i.


Hur ser ni på Handelsbankens framtid?


Inlägget innehåller affiliatelänkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar