fredag 20 april 2018

Nu får jag 10 SEK per dag i utdelningar!

Bildresultat för 10 kronor


Det märks att utdelningssäsongen är igång då jag både fått utdelning från Creades och Öresund under denna vecka.

Fick utdelning idag från Öresund, 3 st MQ och 3 st Bilia. Dessa sålde jag och köpte 5 stycken Öresund för att öka min exponering.


Nu är detta ingen speciell händelse, men som jag tidigare har nämnt anser jag att det är viktigt att hela tiden mäta sina framsteg när det gäller utdelningar som motivation för att fortsätta spara, idag nådde jag den magiska gränsen över att få 10 SEK per dag i utdelning om jag hade delat upp mina utdelningar på årets alla dagar.

Nu är detta ingen större summa, inget jag kan leva på, men redan nu börjar utdelningen vara tillräckligt för att betala vissa av mina räkningar, och för ett år sedan då jag började fick jag inte pengar varje dag, men nu får jag åtminstone 10 SEK oavsett om jag arbetar, är sjuk eller sover eller reser.

Att nå 20 SEK per dag kommer att ta mindre än ett år, och 30 per dag kommer gå ännu snabbare, som ni ser är detta väldigt motiverande, och jag känner att jag har börjat komma förbi den tröga fasen. Jag har fortfarande många år kvar av sparande, men nu kommer jag se skillnad snabbare.

Vi se här näst vad jag väljer att uppmärksamma.


Väljer ni att uppmärksamma "roliga" delmål som detta?


Inlägget innehåller affiliatelänkar

2 kommentarer:

  1. Suveränt! Det är alla dessa delmål som gör det så mycket roligare med sparandet!

    I snitt kan du idag köpa en liter filmjölk varannan dag, framöver har du boendekostnadrna betalda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Man kan få det till vad som helst.

      Funderar på att göra en "check-lista" för att se vad mina utdelningar täcker för tillfället för att se hur lång jag kommer. Just nu gör jag en uträckning för mycket av min uteblivna månadslön som utdelningarna hade täckt, men det blir ingen bra matchning eftersom jag kommer halka efter rejält då, det är nog efter 5+ år som ränta-på-ränta lär slå löneökningen.

      /Investmentbolagsinvestaren

      Radera