lördag 7 april 2018

Veckorapport V14



Här kommer en kort sammanfattning av hur min börsvecka har gått.
Det vi kan se är att jag slog index denna vecka, nu är denna lite missvisande eftersom Stockholmsbörsen var stängd i måndags men övriga börser var öppna och det kan ha gett mig ett försprång.


Dock har Creades och FRAM AB ökat en del som kan vara varför jag slår index, i FRAM ligger jag för närvarande + 106% i, ganska fint men det är dumt att sälja ett så litet innehav utan det får ligga kvar i portföljen långsiktigt för att se hur den artar sig.


Inga köp har gjorts denna vecka, utan detta kommer ske i slutet av månaden. Som det ser ut just nu vill jag öka i Latour, Bure och Svolder då dessa har helt okej prissättning just nu. Hade även velat öka i Investor, men eftersom detta innehav redan utgör cirka 14% får jag avvakta lite med detta.

Börsen har även varit orolig den senaste tiden, det jag gör med min strategi är att inte försöka oroa mig, då finns det en risk att jag gör något jag kommer att ångra. Mina investeringar kommer inte användas på ett bra tag så om dessa går ner gör det inget, det är nog snarare bara bra för då kommer jag kunna köpa fler fina aktier till en högre direktavkastning.


Hur har er vecka gått?

Inlägget innehåller affiliatelänkar

2 kommentarer:

  1. Härligt! Svolder är jag sugen på att ta in i portföljen faktiskt, just nu äger jag en liten slurk i de via Öresund, dock hade ett direktägande suttit fint känner jag.

    Min vecka landade på +0,39%

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin utveckling!

      Och ja Svolder är ett fint innehav för att exponera sig mot mindre bolag.

      Svolder utgör dock en liten del av Öresunds substansvärde, därför väljer jag att ha båda aktierna i min portfölj.


      Investmentbolagsinvesteraren

      Radera