lördag 14 april 2018

Veckorapport V15 och lite ytterligare inköp




Denna vecka har varit hektisk, när jag gick igenom veckans arbetstimmar var det närmare 60 än 50, när det är mycket på jobbet blir det svårt att hinna med bloggen och mina aktier, detta är varför jag nyttjar en långsiktig strategi då jag antagligen inte hade mått bra av att sitta med 100% förhoppningsaktier medan jag inte har tid att följa innehaven regelbundet.


Fyllde på lite denna vecka, jag har inte köpt aktier i samma takt som tidigare, men kommer fortfarande köpa på lite regelbundet.

Denna månad har jag ökat mer av mina innehav i Lundbergssfären. Utdelningen inte hög, men jag ser en fin utveckling i Lundbergsföretagen, och i Industrivärden efter att Lundberg tog över ordförandeskapet.

1 st Lundbergsföretagen
5 st Industrivärden

Hade velat handla lite mer i Kinnevik men aktien har ökat en del sen jag gjorde mina inköp, men det blir nog fler köp på sikt.


Gällande min kursvecka ser vi att min portfölj föll en del och det är pga av att både Creades och Lundbergsföretagen nu handlas utan utdelning, dock hade jag nog hängt med ganska bra utan detta, men det jämnar ut sig på sikt.



Inlägget innehåller affiliatelänkar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar