tisdag 17 april 2018

Ökade i Creades

Related image


Ökade igår en del i Creades efter att aktien föll rejält efter att fått en säljsignal från Di, orsaken är att Avanza och Lindab utgör nästan 50% av substansvärdet. Jag har tyckt att aktien varit dyr men valde att slå till då aktien ändå har en helt okej direktavkastning och jag tror långsiktigt på Hagströmers och co förmåga att göra goda investeringar.

Jag har själv tyckt att substansvärdet bör spridas på fler företag, och jag ser att den nya VD:n har börjat strukturera om i deras portfölj. Jag tror att Creades är medvetna om att detta är en risk, och detta kommer att korrigeras i tiden, dock är det svårt att göra större fynd i dagens börsläge, annars hade nog detta hänt tidigare, men jag tror att långsiktigt kommer denna nackdel att korrigeras.

Något jag också gillar är att Creades investerar en del inom IT som t.ex. privatekonomiappen Tink och nätapoteket apotea. Att man dessutom var med tidigt i Klarna visar på att Creades har varit ganska bra på att hitta innovativa företag att investera i, vilket är svårt då det är väldigt många börsnoteringar på senare tid.

Jag tror kursen kommer vara svajig en tid framöver, men som jag gör med alla andra aktier investerar jag långsiktigt, och jag tror att Creades kommer på sikt både ge en fin utdelning och kursutveckling som slår index.


Vad tror ni?


/Investmentbolagsinvesteraren.


Inlägget innehåller affiliatelänkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar