lördag 21 april 2018

Veckorapport V.16



Denna vecka har jag inte alls hängt med i index, i detta fall är det dock för att för att flera av mina stora innehav har haft sin EX-dag, bland annat Öresund, Sampo, Industrivärden, LVHM.

Detta gör att jag inte hänger med denna vecka, även om jag fortfarande går plus eftersom börsen gick starkt på fredagen, det kompenserade för att Sampo föll 6.5%


Har fått lite fina utdelningar denna vecka.


LVHM: 35,15 SEK

Öresund: 265 SEK 
(Detta är alltså vad jag fick när jag sålde mina utdelade aktier i Bilia och MQ).

Lundbergsföretagen: 60 SEK

Creades: 490 SEK


Totalt: 850 SEK 

Jag har fortfarande många utdelningar att förvänta mig under året, men detta är årets mest intensiva utdelningsvecka, utdelningen gick till att återinvestera i Creades och Öresund, LVHM blir för dyrt att bara köpa en aktie av, och jag köper nog mer Lundbergs efter den kommande splitten.

Således blev det 15 st nya Creades och 5 st nya Öresund för utdelningen och genom att jag satte in mer pengar.


Detta ger en höjd utdelning nästa år på preliminärt  233 SEK (Om Creades inte höjer utdelningen, och inte Öresund heller utan kör kontantutdelning som 2017.

Detta ger nästan 20 SEK per mer månad i utdelningar!


Hur har er vecka gått?


Inlägget innehåller affiliatelänkar

1 kommentar:

  1. Drygt en tusing i utdelning under veckan och portföljen är upp 1,20%, även min har ej hängt med jmf. index (SIX30 Return Index) som är upp drygt 3%.

    // Frilans

    SvaraRadera