lördag 5 maj 2018

4000 SEK i årlig utdelning!



Första veckan i maj och börsen har varit stängt under tisdagen, och haft halvdag på måndagen.
Portföljen har inte hängt med, detta är en mix av att jag har mindre andel investmentbolag, och jag har köpt aktier i bolag som inte haft lika god kursutveckling under den senaste tiden.

Fick min utdelning från Sampo, jag återinvesterade och köpte fler aktier i följande bolag.

10 st Öresund
30 st Handelsbanken A

Öresund har varit underviktad, inte så fin utveckling den senaste tiden, men tror långsiktigt på Qviberg, Handelsbanken är mest som en motor för att få upp utdelningen och kunna återinvestera mer genom ett högre kassaflöde. Lundberg har även köpt han med, och han har kört på denna taktik med.

Genom detta har jag nu höjt utdelningen till att vara 4000 per år om alla utdelningar är detsamma, och jag hade haft dessa vid årets början.  Mitt mål för i år var 2500 SEK, men nu har jag slagit målet med råge, och jag märker hur det hela tiden går snabbare.

Får se hur jag återinvesterar kommande utdelningar, Bure är näst på tur.

Mvh investmentbolagsinvesteraren.


Inlägget innehåller affiliatelänkar

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Ska kolla lite närmare på Bure

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint bolag med fin historik och stora tillväxtmöjligheter, dock har man lite problemet med Creades att några få bolag utgör en stor del av substansvärdet. Men förhoppningsvis åtgärdas detta på sikt.

      Mvh

      Radera