söndag 20 maj 2018

Veckorapport V.20


Här kommer en kort uppdatering från veckan som gått.


Denna vecka hängde jag inte med index och detta är för att jag investerat mycket i aktier som Creades, Latour och Handelsbanken som inte riktigt har hängt med på senare tid, men på sikt kommer detta att åtgärdas.


Kommit lite utdelningar under veckan, har fortfarande kvar Kinnevik men efter det kommer det bli lite sommarlugn förutom en utdelning från JnJ. Dock kommer jag få utdelningar även på hösten från Investor,Castellum, Svolder, JnJ och LVHM!


Köpte lite under veckan med.




Hur har er vecka gått?


4 kommentarer:

  1. Ser att du köpt orkla. Kul, har också en liten stek där. Osäker på hur mycket det kommer att växa framöver. En del tror ju att det ska ta fart nu

    MVH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren! Lär nog inte vara en kursraket, utan jag ser det som ett defensivt innehav och ett sätt för mig att ytterligare diversifiera min portfölj då vi alltid behöver äta mat!


      Mvh

      Radera
  2. Bra tajmat att öka upp i Latour! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade helst haft kvar kursen runt 90 så man hade kunnat köpa på sig lite mer. Men så blir det ibland :)

      Men det är kul att slå börsen när det har varit stiltje ett tag.

      Mvh

      Radera