söndag 13 maj 2018

Veckorapport V19



Är slut på klämdagarna nu, har varit ledig denna torsdag och fredag, klämdagarna har även påverkat börsen då det inte har varit mycket aktivitet. Jag ser att även denna vecka hänger inte min portfölj med, investmentbolagen har inte gått lika starkt förutom för Kinnevik och Investor, en orsak är att jag också har fyllt på i investmentbolagen där det inte har varit samma värdeutveckling, jag tror att detta på sikt kommer att gynna mig.


Har även i mitt förra inlägg funderat över att gå över till Nordea till Investor pga lägra courtage för utrikeshandel, fler tillgängliga marknader, och snabbare hantering av källskatt.

Förutom detta har det inte hänt så mycket denna vecka, har tagit emot följande utdelningar.

Bure Equity 100 SEK
Groupe Bruxelles Lambert 61 SEK


Köpte i veckan ytterligare 4 st Creades då aktien bottnade lite mer, köpte även för utdelningen från Bure 3 aktier i Castellum. Castellum har ökat en del, men dess styre och utdelningshistorik är väldigt fin och vill gärna vikta upp detta innehav.


Hur har er börsvecka gått?

4 kommentarer:

  1. Imponerande portfölj. Vad betalar du för att köpa belgiska aktier. Såg att Avanza är ganska dyr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt dyrt hos Avanza, därför funderar jag fortsätta investera via Nordea.

      Jag köper bara Belgiska aktier när det är courtagefritt, och det är svårt att veta när detta lär hända. Hade inte betalt ordinarie pris.

      Radera
  2. Hur ser courtage ut för exempelvis belgiska papper ut på Nordea? Hur mycket skiljer det sig i pris?

    Jag har faktiskt inte särskilt bra koll hur det har gått för mig i veckan. För mycket sol och ledighet har lett tankarna på annat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Kollade nyss och hade jag bara köpt 2 stycken GBL som jag har i dagsläget hade det kostat 0,77 SEK. Frågan är om detta verkligen stämmer men ja. Jämfört med dessa är Avanzas courtage på 4 euro galet.

      Mvh

      Radera