onsdag 9 augusti 2017

Många jokkar små....




Egentligen heter det många bäckar små, men eftersom jag är norrlänning gör jag en norrländsk tvist på detta eminenta ordspråk.

Idag har kursen fallit lite pga av oroligheterna på koreanska halvön, jag valde att investera lite genom att köpa på mig fler aktier, samt köpa några i Bure Equity.

I min strategi ingår att jag köper regelbundet oavsett om börsen är hög eller låg, detta hindrar dock inte mig från att försöka optimera.

Genom att försöka göra mina inköp på dagar då börsen lär gå negativt, eller när det inte är löning påverkar detta inköpspriset på aktierna jag köper, nu är denna siffra marginell men på sikt blir det ändå en skillnad.

Därmed kan jag fortfarande köpa regelbundet, och försöka spara några ören här och där när jag gör mina inköp.

Dock är jag medveten om att jag inte kommer kunna förutse börskrascher och liknande, och det är därför jag köper regelbundet för att få ett genomsnittligt anskaffningspris som är acceptabelt, eftersom jag även investerar långsiktigt spelar det ingen större roll då målet är att avkastningen ska vida överstiga den ursprungliga investeringen.

Vilka tricks använder ni för att försöka optimera när ni investerar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar