lördag 19 augusti 2017

Veckorapport V33



Det är dags för den första veckorapporten där ni får se hur det går för min portfölj, jag kommer kanske även göra månads eller kvartalsrapporter för att ni ska kunna följa utvecklingen bättre.

Det har varit en sur vecka på börsen, jag hade kvartalsrapporter från Bure Equity, Ratos och ICA Gruppen.

Bures var ganska bra, det går bra för bolaget, Ratos ser ut vara på rätt väg att styra om skutan och få bort en del surdegar från deras portfölj.

ICA presterade inte som förväntat, men jag tror långsiktigt på aktien och ICA Gruppens olika satsningar.

Som ni kan se har min portfölj inte fallit lika hårt som index, men eftersom det bara gäller några dagar är det den långsiktiga utvecklingen som påverkar.

Nästa vecka blir det kvartalsrapporter från Latour och Melker Schörling, och dessa ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar