torsdag 10 augusti 2017

Mina investerings mål 2017




Som det ser ut nu består min portfölj av följande innehav och antal aktier.

Bure Equity: 2
Creades A: 10
ICA Gruppen: 1
Industrivärden C: 2
Investor B: 10
Kinnevik B: 10
Latour B: 10
Lundbergsföretagen B: 2
Melker Schörling: 1
Ratos B: 10 
Svolder B: 10
Öresund: 10

Som ni ser är min portfölj för tillfället väldigt liten, men den kommer att successivt byggas ut, målet är att ha investerat cirka 30 000 detta år, och ha minst 10 aktier i varje bolag.

Jag kommer att fokusera på bolag med substansrabatter, men om jag kör bara den taktiken i början kommer viktningen bli orimlig, så jag vill ha en bas för att sedan utöka.

Efter 10 på varje aktie kommer jag på sikt försöka få 25,50,100. 

När jag sedan ökat portföljens värde kommer jag nischa mig lite mer eftersom det inte kommer påverka den totala sammansättningen lika mycket som det gör nu.

Jag kommer att på sikt ge lite mer information om min värdeutveckling etc, men nu har det endast gått några månader och eftersom börsen har gått dåligt senaste månaderna, är det ingen avkastning att tala om.

Men som sagt är jag övertygad att min strategi på sikt kommer vara en god investering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar