torsdag 21 september 2017

Använda utdelningar från fastigheter som Lundberg

Köpte lite Castellum idag, nu har jag 10 aktier så det ger en liten utdelning på 25 sek.

Tanken här är att göra lite som Fredrik Lundberg har gjort där han nyttjat sina stabila kassaflöde från fastighet för att investera i andra företag och sektorer.

Jag vill nyttja Castellum för just detta, och att det är främst affärslokaler gör företaget bättre lämpat då jag tror det kan bli en bostadsbubbla på sikt.

Nu ökar jag utdelningen i min portfölj lite eftersom Lundbergsföretagen och Melker Schörling drar ner den ganska betydande, men då är också Castellum främst där för ett stadigt kassaflöde, aktien kommer inte öka i samma takt som investmentbolagen.

Men det är en god grund helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar