onsdag 13 september 2017

Ökad skatt för ISK och KF

Tror ingen här som följer min blogg eller andra ekonomibloggar har undgått att höra om detta förslag.

Jag har inte så mycket att tillägga att det är väldigt tragiskt att man skall straffas för att man sparar, då man redan har skattat pengar redan en gång tidigare.

Att öka konsumtionen är inte en bra lösning på att förbättra ekonomin om våra skuldberg samtidigt ökar.

Jag kommer att köra på, jag har en KF för att se till att det inte blir en depå om jag flyttar utomlands, detta är orsaken varför jag inte sparar i ett ISK.

Men kanske får jag på sikt kolla på säkrare ställen att placera mina pengar, där jag inte behöver oroa mig över allt ökande skatter.

Även snacket om att det är en liten skattehöjning är en dålig ursäkt då pengarna som kommer skattas nu hade på sikt gjort en stor skillnad tack vare ränta-på-ränta.


Kommer nog göra lite köp under nästa vecka, så då kommer en portföljuppdatering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar