fredag 22 september 2017

Veckorapport V.38













Då var arbetsveckan över, och det är dags för lite helg och vila.

Denna vecka investerade jag i Castellum för att ta del av utdelningen, tanken var att investera mer men det får avvakta i några dagar.


Jag kommer spara lite mindre denna månad då budgeten är lite kärvare denna månad, men det viktigaste är att spara kontinuerligt även om det inte alltid blir samma summa.

Jag funderade lite över att investera i JnJ, ett fint bolag men jag kommer avvakta tills portföljen har växt innan jag tar på mig valutarisker, och eftersom jag fokuserar på investmentbolag vill jag lägga till en stabil grund där, eftersom min portfölj fortfarande har lågt värde påverkar varenda mindre aktieköp storleken på innehaven, JnJ hade helt plötsligt blivit största bolag och fått nästan 25% av portföljen, och jag vill inte vikta JnJ så mycket.

Jag kommer köpa på sikt, men nu vill jag få en stabilare bas med investmentbolag, även om det blir fler månader på året utan utdelning.


Denna vecka slog jag faktiskt index, och det är skönt, har jag tur slår jag även index baserat på september månad.

Kommer försöka uppdatera bloggen mer frekvent med lite fler inlägg framöver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar