söndag 3 september 2017

Månadsrapport augusti 2017




Då var det dags för min första månadsrapport här på denna blogg, som ni ser har min portfölj presterat väldigt under index, det finns dock en god anledning för det. Jag började spara i denna portfölj i april/maj/juni då börsen stod väldigt högt, efter det har vi haft nedgången över sommaren, och eftersom jag har köpt många aktier för ett högre pris än dagens värde har den gått ner.

Hade jag gått in tidigare hade jag antagligen presterat bättre än börsen.

Det finns en tidpunkt i runt 7 augusti då jag slår index och det är en kursrusning i Creades som påverkar detta.

Det är lite surt att se utvecklingen, men jag köper på mig regelbundet för att få ett medelmåttigt inköpspris i stället för att vänta på ett läge för att gå in på börsen för man kan alltid fråga sig själv om man borde handlat tidigare, eller väntat längre.

Jag har tagit igen sista dagarna och jag kommer att köra på med inköp nu i september.

Jag kommer att resa i november, så jag vet inte hur mycket jag kan spara denna månad, men fokus rä att öka i investmentbolag för att öka få en större utdelning nästa år, jag vill gärna fylla på i Lundbergsföretagen också, men Melker är jag lite osäker på eftersom direktavkastningen är väldigt liten.


Jag kommer att presentera köp månaden, och så får vi ser hur septembers månadsrapport går!


Ha en fortsatt trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar