tisdag 23 januari 2018

Investor höjer utdelningen



 Idag har jag haft äran att få ta del av två rapporter under arbetsdagen, Investor levererade en skaplig rapport, samt man ökar utdelningen med 9% till 12 SEK per aktie, dock kommer utdelningen delas upp i två omgångar, 8 SEK nu i maj och resterande 4 i november.


Orsaken är främst för att många av deras innehav har börjat dela upp utdelningen, för mig är detta välkommet eftersom jag då får mer frekvent utdelningar även om det är utspritt över året. Tack vare denna höjning är min månatliga utdelning på 156 SEK! 


 Även JnJ har släppt sin rapport och där är det även en lovande utveckling, mer pengar kommer att investeras i forskning pga den nya skattereformen, och utdelningen höjs i juni, vilket inte är oväntat då JnJ har gjort detta i 50 år.

 Jag ser att bloggen ökar i läsare och det är riktigt kul, jag har köpt lite Latour, men annars lär nästa köp ske vid löning i februari då jag redan har gjort insättningar på mer än 5000 som är mitt månatliga mål. Hur har er rapportsäsong varit hittills?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar