fredag 12 januari 2018

Portföljrapport V2






Då var återigen en arbetsvecka över, och det är dags för lite välförtjänt vila.

Jag ser att antalet besökare sakta har börjat öka efter årsskiftet, kanske är det för att jag har börjat skriva om mer saker än vilka köp jag har gjort, samt att jag har blivit mer konsekvent i mitt bloggande.

Jag kommer att fortsätta att köra på med mina inlägg där jag kommenterar börsen och hur det går med mitt sparande.

Jag har redan gjort månadens sparande på 5000, jag har i gjort insättningar på 6250 och det har både gått till att sänka belåningen på portföljen, och att köpa in fler investmentbolag.

Detta har gjort att jag presterar bättre nu när vanliga bolag utgör en mindre del av portföljen, jag kommer att fortsätta köpa investmentbolag tills jag når en fördelning där 75% av alla aktier är är investmentbolag, och resterande 25% är diverse bolag som jag tror på långsiktigt.

Portföljen har just passerat 59000, och jag kommer då nå 100 000 med råge om vi inte upplever ett börsras i år. Detta är väldigt motiverande att nå över 100 000, och för varje krona som jag investerar desto större utdelning får jag och min rikedom växer snabbare.

Denna vecka presterade jag likt index, jag hade övertaget i början men sen hann index i kapp.

På några månaders sikt presterar jag fortfarande bättre än index, men jag vill även kunna slå index under majoriteten av årets veckorapporter.


Vad tycker ni att jag ska skriva mer om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar