söndag 7 januari 2018

Veckorapport: vecka 1

Tänkte kort presentera hur min portfölj har presterat under årets första börsvecka, nu var det bara tisdag-fredag som börsen var öppen, men det blev en stark del för min portfölj!

Jag tror det är främst för att jag har mycket investmentbolag, och majoriteten av dessa har lyckats slå index på sikt, hade jag haft en större viktning mot investmentbolag hade jag nog lyckats ännu bättre.

Som ni ser har jag i princip presterat dubbelt så bra som index! Dock inte lika bra som världsindex, men jag väljer att köra på detta index eftersom majoriteten av mina värdepapper är från den Svenska börsen. 

Förhoppningsvis slår jag index även baserat på hela året, det kommer komma dagar då jag presterar sämre, men jag tror min strategi kommer långsiktigt slå Stockholmsbörsen genom att ha majoriteten av mina aktier i investmentbolag och några ytterligare utvalda baserat på långsiktighet. 

Kommer göra fler köp under veckan, jag kommer minska belåningen och antagligen köpa lite mer av Lundbergsföretagen och Bure. 

Målet är som sagt att vikta om portföljen, men det är ett mål som kommer ta hela året då jag kommer behöva köpa aktier för runt 50 000 till för att få en mer vettig viktning, jag har dessutom som mål att göra insättningar på 60 000 i år så det blir helt klart intressant!

Hur gick eran första börsvecka?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar