måndag 15 januari 2018

Varför jag gillar januari




Januari är för många en dyster månad, bor man i Norrland är det fortfarande mörker och elände, bor man i södra Sverige är det lite ljusare men ändå mest regn och mulet. Julbudgeten är överskriden och sista slantarna gick åt under mellandagsrean om man inte har framförsikt.


Nu när alla är tillbaka på jobbet kan jag njuta av det med januari som jag gillar mest! och det är att det är fina rabatter på matvaror som man kan spara en hacka på.

Jag äter en del tonfisk och köpte idag 25 burkar för 12,90 SEK från ICA, det är samma pris som på Lidl men det är ändå lite godare.

Slog även till på att köpa 10 djupfrysta pizzor för 10 kr styck, till det köpte jag 500 gram riven mozzarella för 30 SEK för att dryga ut pizzorna med lite protein.

Har man framförsikt kan man storhandla i januari och spara en del, därför väljer jag att ta detta tillfälle både för att spara, och kunna göra en större insättning nästa gång till min KF.

Att börsen även har gått starkt i år har gjort detta till en väldigt angenäm januari!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar