onsdag 11 juli 2018

Månadsrapport: Juni 2018

Bildresultat för juni

Detta är i det senaste laget, men här kommer en uppdatering hur det har gått för min portfölj under juni månad.


Månaden har varit ojämn, det jag ser är att jag hinner ifatt indexet på slutet, nu i Juli har min portfölj slagit index och jag har börjat hunnit ta igen det jag tappat under våren då jag hamnade efter index.

Detta är för att jag har strukturerat om genom att ta in fler utländska aktier, bankaktierna utgör en mindre del av portföljen och investmentbolagen börjar viktas upp nu. Men även för att varje innehav utgör en mindre del nu, målet är att ingen bolag skall vara större än 10% av portföljen och det arbetar jag med i dagsläget.

Om vi går vidare till utdelningar är det ganska skralt just där.

JnJ: 61,9 SEK

Har dock gjort en del transaktioner under månaden.

Kinnevik B: 6 st
Svolder B: 6 st
Industrivärden C: 6 st
Investor A: 5 st
Castellum: 3 st
Öresund: 7 st


Hur gick juni för er?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar