lördag 7 juli 2018

Veckorapport V.27


Det var ett tag sedan en veckorapport har gått bra och nu var det dags för detta, jag har tidigare haft Handelsbanken,Sampo och Creades som stora poster och dessa har inte haft någon vidare utveckling. Genom att vikta ner dessa, ta in fler amerikanska bolag och dessutom se ökningar i bolag som Industrivärden och Lundbergs ser jag att min portfölj börjar prestera bättre.

Dock får jag ha i åtanke att min portfölj är knappt mer än ett år gammal, i aktier skall man helst inte placera om sparhorisonten är mer än 5+ år, därför har jag haft en bra utveckling hittils men på sikt kommer den bli bättre.

Kommer släppa inlägg om månads och kvartalsrapporter nu under sommaren, men väljer att ändå ha kortare inlägg om det går för min portfölj.

Hur har det gått för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar