torsdag 30 augusti 2018

Åsikter om Revolut?

Bildresultat för revolut card

Jag kommer att resa en del i min nya tjänst, och detta har gjort mig mer medveten om utgifterna på valutapåslag och om jag kommer behöva ta ut pengar i bankomat. Som tur är går det att betala med kort nästan överallt, även utomlands, dock har vi en del exempel som Tyskland där det fortfarande kan vara problem i vissa butiker.

Att behöva ta ut pengar utomlands kostar en del med majoriteten av korten, och förutom detta kommer valutapåslaget som är på 1-2%. Detta blir efter ett tag ganska stora kostnader om man är på resande fot, därför har jag börjat fundera över på att skaffa ett kort från Revolut.

Revolut är ett Brittiskt fintech-bolag som har lanserat sitt kort där det går att växla valutor till växlingskurs om man gör det under vardagar, det går att ta ut upp till 200 GBP i månaden avgiftsfritt och handlar man i butik blir det inga valutapåslag heller. Det går att ta ut högre belopp och man kan få fler fördelar om man väljer deras premiumkort men det är inte gratis.

Jag tror att detta kort kan bli ett bra komplement då man kan spara flera valutor på kortet, det är ett debitkort och det går snabbt att föra över kontanter till kortet om man är utomlands. Tjänsten har även stöd för säkerhet som att det inte går att t.ex. handla i en butik i Frankfurt om ens telefon inte befinner sig där.

Kortet är gratis men frakten är på cirka 50 sek om man inte köper premiumversionen, dock går det att använda detta kort virtuellt gratis om man bara vill använda detta för att handla i EU utan att få Paypals värdelösa valutakurser.

Premiumversionen har fler fördelar men i dagsläget vill jag just prova det vanliga kortet för att se hur det passar mig och om jag tycker det är en bra tjänst.

Har någon av er använt detta kort? hade varit tacksam för era synpunkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar